30 Aralık 2012 Pazar

Haydarpaşa Garı

Osmanlı Devleti nin son zamanlarında padişah 2. Abdülhamit tarafından 1908 yılında İstanbul ile Bağdat şehirleri arasındaki demiryolunun başlangıcı olarak inşa edilen Haydarpaşa Garı günümüzde de İstanbul dan kalkıp Anadolu ya giden demiryollarının başlangıç noktasıdır.

Marmara Denizi nden İstanbul Boğazı na girişte Anadolu Yakası ndaki sizi karşılayan en heybetli yapı olan Haydarpaşa Garı, İstanbul da görülmesi gereken tarihi yapılardan sadece biridir. İstanbul ile Ankara arasında yapılması planlanan hızlı tren projesi kapsamında Eskişehir le İstanbul arasına yapılacak olan demir yolu çalışmaları nedeniyle 1 şubat 2012 tarihinden tren garı olma görevine 2 yıl arayla ara vermiştir. 2 yıl sonra tekrardan tren seferlerinin buradan düzenleneceği meçhuldür. Yapılan Galataport projesiyle Haydarpaşa Garı maalesef gar özelliğini kaybedip çevresi otellerle dolacaktır. Yıkılma planı da gündemde olan Haydarpaşa Garı, 2010 yılında bu planların yolunda gitmesi için kundaklanmış ve 4. Katı kullanılamaz hale gelmiştir. İstanbul un en stratejik yerlerinden biri üzerinde olması sebebiyle kapitalizmin kurbanı olacak bu güzel tarihi yapı, yıllarca kavuşmaların ve ayrılıkların yeri olmuş, birçok kişinin hayatındaki en önemli mekanlardan biridir. Halen banliyö seferlerinin düzenlendiği Haydarpaşa Garı na Avrupa Yakası ndan gitmek için Karaköy den Kadıköy e hareket eden vapurlara binerek Haydarpaşa da inebilirsiniz. Kadıköy ve Harem e yürüme mesafesinde bulunan Haydarpaşa ya  otel yapılmadan önce görmelisiniz. Yoksa ileriki zamanlarda eski halinden eser kalmayacaktır. Önündeki çay bahçesinde Boğazın karşısında çayınızı yudumlarken, arkanızda yıllarca üzerinden koşar adımlarla trene yetişmek için çıkılan Haydarpaşa nın merdivenlerinde oturabilirsiniz. İstanbul da gezilmesi gereken tarihi yapılardan biri olan Haydarpaşa Garı yla yeni bir bahaneyle yıkılıp veya yakılmadan vedalaşmalısınız.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder